Chestionar: Click pe cariera!



1. Care este pozitia/atitudinea ta fata de proiectul "Implementarea activismului european prin cariera si multilingvism"?
Raspuns
a. preocuparea mea privind proiectul a vizat implicarea deplina in majoritatea activitatilor desfasurate;
a.
b. m-am implicat in unele activitati alaturi de colegii mei care fac parte din proiect;
b.
c. am auzit de proiect, am participat ca spectator la unele activitati si il consider util;
c.
d. am auzit de proiect, dar am preferat sa fiu un simplu observator;
d.
e. nu am auzit de proiect/nu m-a interesat.
e.
2. Cum apreciezi "Harta pietei europene a muncii" realizata in cadrul proiectului?
Raspuns
a. este un instrument de informare interesant si util, la realizarea caruia elevii din proiect si-au valorificat atat abilitatile de investigare, sintetizare si organizare a informatiilor, cat si competentele lingvistice;
a.
b. este un exemplu de organizare a informatiilor privind unele profesii de pe piata europeana a muncii pe care l-am consultat
b.
c. desi profesia care ma intereseaza nu este ilustrata aici, harta e un model de organizare a informatiilor care mi-a atras atentia;
c.
d. nu am consultat-o inca, dar sunt convins/a ca ofera informatii utile tuturor elevilor interesati;
d.
e. nu am consultat-o, prefer alte surse de informare.
e.
3. Care este parerea ta despre benzile desenate "Povesti despre cariera" realizate de elevii din proiect?Raspuns
a. informatiile despre diferite profesii, prezentate intr-o forma amuzanta si creativa, valorifica atat cunostintele din domeniul carierei si experientele de viata ale autorilor, cat si creativitatea acestora;
a.
b. desi desenele prezinta profesiile intr-o forma ideala, ele m-au determinat sa reflectez asupra deciziilor mele legate de cariera;
b.
c. mi-a placut ideea; cred ca as putea crea si eu o poveste desenata despre profesia care ma intereseaza pentru a-mi valorifica propriile aptitudini;
c.
d. nu le-am citit inca, dar nu voi pierde oportunitatea de a ma distra cu creatiile colegilor mei;
d.
e. prefer sa fac altceva, decat sa citesc benzi desenate.
e.
4. Ce a insemnat pentru tine vizita elevilor si profesorilor turci in scoala noastra?
Raspuns
a. interactiune intr-un cadru nonformal cu partenerii turci prin activitati de socializare, dezbateri, schimb de experiente; imbunatatirea abilitatilor sociale; dezvoltarea competentelor de comunicare in limbile engleza si turca;
a.
b. desi nu sunt membru in proiect, am avut oportunitatea de a participa la unele activitati impreuna cu elevii turci, din care am invatat ca barierele de cultura si limba pot fi depasite;
b.
c. stiu de la colegii mei care sunt membri in proiect sau care au participat la intalniri cu partenerii turci ca a fost o experienta minunata cu persoane optimiste, deschise si dornice de cunoastere;
c.
d. am auzit ca in urma vizitei partenerilor turci in scoala noastra s-au legat prietenii durabile;
d.
e. nu pot sa ma pronunt deoarece nu am participat la activitati;
e.
5. Exprima un punct de vedere in legatura cu dictionarul multilingvistic cu termeni privind cariera realizat de membrii proiectului.
Raspuns
a. este un auxiliar util in comunicarea interculturala pe tema carierei intre parteneri si in explorarea spatiului european, care reflecta implicarea responsabila a membrilor proiectului si o buna colaborare;
a.
b. este util atat in dezvoltarea abilitatilor de comunicare in limbile engleza si turca, pe tema carierei, cat si in explorarea pietei muncii a celor interesati de acest lucru;
b.
c. ca orice dictionar, este o sursa la care poti apela atunci cand esti pus in situatia de a comunica intr-o limba straina pe tema carierei;
c.
d. poate fi o provocare pentru a invata, chiar si din curiozitate, cateva cuvinte in limba turca prin intermediul limbii engleze;
d.
e. cred ca se adreseaza doar celor implicati in proiect.
e.
6. Daca ai vizionat scurt metrajele participante la concursul "Parada creativitatii", care este opinia ta?Raspuns
a. foarte multi elevi din liceu au avut oportunitatea de a da frau liber creativitatii, de a experimenta competitia, de a lucra in echipa, de a-si transfera abilitatile invatate la ore in activitati nonformale, de a-si dezvolta competente antreprenoriale;
a.
b. m-am numarat printre spectatori si apreciez creativitatea si efortul depus de colegii mei, care ma motiveaza sa-mi dezvolt si eu unele abilitati;
b.
c. sunt exemple de buna practica, din care pot invata atat elevii din liceul nostru cat si alti elevi care vor vizita site-ul proiectului;
c.
d. chiar daca n-am vazut scurt metrajele, nu-i timpul pierdut sa le vizionez si sa invat din experienta altora;
d.
e. nu am vazut scurt metrajele, nu ma pot pronunta.
e.
7. Dupa parerea ta, ce relevanta au pentru dezvoltarea carierei elevilor interviurile "intre vis si realitate"?Raspuns
a. exemplele de buna practica vin din doua directii: pe de o parte, elevii sunt modele de influentare pozitiva prin impartasirea informatiilor culese direct de la profesionisti, iar pe de alta parte, profesionistii intervievati sunt modele de succes in cariera, demne de urmat;
a.
b. realizarea unui interviu presupune exersarea abilitatilor de a pune intrebari, a abilitatilor de stabilire a unor relatii interpersonale pozitive, de munca in echipa, adica experienta - un pas spre succes in cariera;
b.
c. de la profesionistii din diferite domenii, prezentati in aceste interviuri, am invatat ca succesul presupune mult efort si perseverenta;
c.
d. ca sa aleg profesia potrivita, mai intai trebuie sa fiu informat/a, trebuie sa-mi aleg un model, de aceea voi citi interviurile;
d.
e. nu am citit/nu pot formula un punct de vedere.
e.
8. Ce schimbari crezi ca au produs proiectul la nivelul cunostintelor/abilitatilor/competentelor elevilor?
Raspuns
a. elevii care s-au implicat activ in proiect, printre care ma numar si eu, si-au imbogatit cunostintele referitoare la cariera, cunostintele privind cultura turca, si-au format abilitati de lucru in echipa, de cooperare, de rezolvare de probleme si luare a deciziilor, si-au dezvoltat competentele lingvistice;
a.
b. chiar daca m-am implicat mai putin, am inteles ca totdeauna ai de invatat din lucrurile noi pe care le incerci, ca vei privi altfel oamenii si viata actionand si cunoscandu-te pe tine mai intai;
b.
c. am invatat sa-i admir pe ceilalti si sa le recunosc meritele, am invatat ca experienta nu se castiga stand pe margine;
c.
d. am pierdut oportunitatea de a ma implica, insa voi mai fi atent/a pe viitor, deoarece de la toti cei cu care vii in contact poti invata cate ceva;
d.
e. oricum nu puteau intra in proiect toti elevii scolii.
e.
9. Care consideri ca este cea mai importanta plus valoare adusa de parteneriatul dintre cele doua scoli?
Raspuns
a. produsele finale realizate prin munca in echipa a partenerilor din cele doua scoli;
a.
b. imbogatirea culturala si sociala, cunostinte privind traditiile si obiceiurile partenerilor turci;
b.
c. invatarea tolerantei prin interactiunea cu persoane cu o cultura si cu valori diferite de ale noastre;
c.
d. crearea unei noi viziuni privind viitorul si cariera;
d.
e. nu stiu/nu ma pot pronunta.
e.
10. Care este, din punctul tau de vedere, cel mai important beneficiu pe care l-a adus proiectul comunitatii scolii/comunitatii locale?
Raspuns
a. promovarea valorilor precum responsabilitatea, cooperarea, participarea, transparenta, comunicarea;
a.
b. impartasirea experientelor de succes ale scolilor in ceea ce priveste eficientizarea legaturii cu comunitatea;
b.
c. contributia la dezvoltarea spiritului comunitar care sa conduca la cresterea calitatii vietii cetatenilor din comunitate;
c.
d. promovarea ideii ca proiectele de dezvoltare a scolii trebuie sa fie parte a strategiei de dezvoltare locala;
d.
e. promovarea valorilor culturale, a obiceiurilor si traditiilor comunitatii locale.
e.