Proiectul Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin carieră și multilingvism”

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

În Colegiul Național ”A.T. Laurian” se derulează Proiectul Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin carieră și multilingvism”, proiect ce se derulează cu sprijinul financiar primit în cadrul programului Comenius al Programului de „Învățare pe Tot Parcursul Vieții”.

Partenerii proiectului sunt:

  • Romania, Botoșani, Colegiul National “A. T. Laurian”(școală coordonatoare)-  coordonator, prof. Ana Gabriela Tanasa
  • Turcia, Nevsehir, Hacibektas Anadolu Lisesi (școala parteneră) –  responsabil, prof. Zerrin Tasdemir

Durata de derulare a proiectului: anii scolari: 2013-2014, 2014-2015.
Motivația proiectului:

Necesitatea unei intervenții comunitare și unitare privind integrarea socială și formarea profesională a dus la necesitatea realizării acestui proiect. Realitatea socială atestă nevoia de parteneriate de colaborare pe probleme legate de pregătirea profesională. Proiectul va facilita schimbul de metode, strategii și soluții între cele două școli partenere contribuind astfel la ameliorarea acestei necesități. Politicile educaționale susțin explorarea managementului carierei și solicită instituțiilor școlare să facă pași importanți în determinarea strategiilor calitative și coerente. Starea pieței muncii europene prezentată de Comisia Europeană arată că în viitor calificările de nivel înalt vor crește de la 29% la 35%. Elevii celor două instituții partenere sunt ținta acestei realități de aceea proiectul își propune să rezolve și să îmbunătățească alegerile calitative, corecte, inovative pe piața muncii, elevii, parcurgând un traseu dirijat care să-i conducă la incluziune socială, viața calitativă și mobilitatea pe piața muncii europene.

Proiectul este legat de dezvoltarea multilingvismului prin  identificarea indicatorilor ce furnizează informații pertinente cu privire la viitorul profesiei și a nivelului de cunoștințe lingvistice identificate drept criteriu de accedere în carieră. Elevii vor compara: ce informații caută, unde caută, metode tradiționale, creative, ”Piața vizibilă”, ”Piața ascunsă”, autocunoașterea, ”Piața europeană”, nivelul în carieră/competențele ITC și necesitatea multilingvistică, etc.

Impact așteptat:
Elevi:

  • Creșterea  interesului pentru cunoașterea calitativă a problemei pieței muncii în răndul tinerilor;
  • Sporirea motivației de explorare a spațiului european ca soluție privind nevoia de inserție profesională;
  • Dezvoltarea încrederii în sine și creșterea nevoii de formare continuă î vederea adaptării la cerințele pieței muncii;
  • Număr mai mare de tineri care să aibă șansă de a identifica alte culturi comportamentale privind cariera, deciziile și interesul pentru dezvoltarea propriei persoane;
  • Îmbunatățirea lucrului tinerilor într-un cadru non-formal de dezbatere, prietenie, transmiterea propriilor experiențe, explorarea științifică a spațiului virtual

Școala:

  • Un nivel înalt al dimensiunii europene prin abordare manageriala bazata pe experiența cooperării și parteneriate;
  • Reevaluarea ofertei educationale la decizia școlii bazata pe nevoile reale ale elevului de aplicație pe piața muncii;
  • Dezvoltarea colaborării europene pe baza anticipării competentelor care se vor cere pe piața muncii;
  • Să țină ritmul cu transformările de pe piața muncii si sa coreleze cu oferta școlară

Părinți:

  • Dezvoltarea relației cu școală prin creșterea preocupării pentru viitorul propriului copil;
  • Înțelegerea și susținerea formarii pentru piata muncii prin implicarea în informare și îndrumare în cadrul familiei;

Comunitatea:

  • Să depășească neajunsul populației îmbătrânite, prin tineri pregătiți să aplice corect pe piața muncii, sporind capacitatea de muncă, productivitatea și viață activă;
  • Dezvoltarea încrederii reciproce în spațiul comun de viață;

Resurse umane necesare desfășurării PBL:

profesori:

  • 10-12 profesori in echipa de proiect dintre care 5  profesori pentru echipa de mobilitate
  • 30 profesori colaboratori

elevi:

  • 20 elevi echipa de mobilitate
  • ~300 elevi colaboratori

 

Selecție profesori

 

Au fost selectați 10-12 profesori pentru echipa de proiect, dintre care 5 profesori pentru echipa de mobilitate
și 30 profesori colaboratori.Până duminicî, 06.10.2013, s-a încheiat depunerea dosarelor cu următorul conținut:
1. Scrisoare de intenție care să conțină:

  • o scurtă motivare a nevoii de activare în cadrul echipei Proiectului Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin cariera si multilingvism”,
  • specialitatea,
  • disponibilitatea cadrului didactic în cadrul școlii și în afara orele de curs, în weekend sau după situație chiar în vacanță
  • nivelul de competență lingvistică pentru limba engleză
  1.  CV-ul în format Europass

 În urma selecției au fost admiși următorii profesori:

  • Mihaela Prăjinariu (director),
  • Ioan Onofrei (director-adjunct),
  • Lavinia Ghineț (engleză),
  • Dolniceanu Maria(engleză),
  • Râznic Cristina (română),
  • Bucătaru Magda Mihaiela(fizică),
  • Podariu Florica (psiholog),
  • Apetrei Ciprian(matematică),
  • Acsinte Marinela(ed.fizică),
  • Giocaș Carmen (informatică) ,
  • Tunea Mihaiela (informatică)

 

Selecție elevi

Grup Țintă: elevii claselor X-XII
Nr. locuri mobilitate Turcia(minim 10 zile): 20

Selecția elevilor interesați de Proiectului Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin carieră și multilingvism”, s-a realizat pe baza dosarului de candidatură și a unei probe eliminatorii crearea unui logo pentru proiect, până sâmbătă, 19.10.2013.

Pașii necesari pentru a deveni membru în proiect au fost următorii:
I. Realizarea dosarului de candidatură cu următoarele documente:

  1. CV- Europass (cu fotografie);
  2. Scrisoare de intențiecare sa conțină:
    -o scurtă motivare  a nevoii de activare și formare în cadrul echipei Proiectului Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin carieră si multilingvism”,
    -clasa, profilul, specializarea,
    -disponibilitatea de lucru și în afara orele de curs, în weekend sau după situație chiar în vacanță,
    -nivelul de competență lingvistică pentru limba engleză.
  3. Declarație/acord scris din partea părințilorprivind participarea la activitățile proiectului;
  4. Adeverință secretariat(situația școlară în anul precedent);
  5. Fișă de evaluare din partea profesorului de informatica/formatorului ECDL(note de la 1-5) care să ateste nivelul de cunoaștere pentru: ADOBE DREAMWEAVER, FRONT PAGE, ADOBE PHOTOSHOP, COREL DRAW, MICROSOFT POWER POINT și de asemenea HTML, CSS, PHP, MY SQL.(Diploma ECDL constituie un avantaj)
  6. Recomandare din partea profesorului de limba engleză care să ateste competențele lingvistice(Diploma Cambridge constituie un avantaj)
  7. Adeverință membru Drama Club(constituie un avantaj)
  8. Acordul scris al părinților privind posibilitatea de a găzdui un Elev Comenius
  9. Proba practică(eliminatorie) crearea Logo-ului Proiectului

Aplicanții au creat câte un logo pentru proiectul ”Implementation of European Activism by Career and Multilingualism”, care trebuia să reflecte:

  • titlul proiectului, tema proiectului, obiectivele, impactul;
  • viziunea aplicantului cu privire la eurocarieră, activism european, prietenie, comunitate europeană, decizii privind viitorul tinerilor):
  • să aibă contribuția și viziunea personală
  • Logo-ul trebuia să aibă dimensiunea care să-i permită trimiterea pe e-mailpână sâmbătă, 19.10.2013.
  • Aplicantul  trebuie să-și asume răspunderea pentru ceea ce creează și trimite

Notă: Toți creatorii logo-urilor au primit câte Diplomă de participare la  Proiectului Bilateral Comenius, „Implementarea activismului european prin carieră si multilingvism”

În urma selecției au fost admiși următorii elevi:

  • Cozminschi Sabina a XI-a G,
  • Razvan Cojocaru a XI-a D,
  • Sologon Giulia a XI-a F,
  • Diana Alupoaie a XI-a D,
  • Epuras Codrin Ionut a XI-a D,
  • Scutariu Cristina Artemiza a XI-a I,
  • Cretu Sebastian(nu stim clasa),
  • Liontiescu Raluca Georgiana a XI-a I,
  • Pasparan Bianca Cosmina a X-a F,
  • Toma Florentina Beatrice a X-a E,
  • Stredie Alexandra a X-a D,
  • Emma Rotaru a X-a D,
  • Carmocanu Edy a X-a G,
  • Ifrim Dana a X-a D, Calota Lavinia a XI-a F,
  • Diaconu Raluca( nu stim ce clasa),
  • Poama-Neagra Raul Florin a X-a F,
  • Turta Claudia a X-a D,
  • Iftime Diana a X-a G,
  • Acatrinei Bianca a X-a E,
  • Ruxandar Catalin a X-a D,
  • Elena Manole a X-a D,
  • Amanaloie Malina a X-a D,
  • Mihalache Malina a X-a G,
  • Tucaliuc Lucian a X-a F,
  • Chelariu Renata a XI-a G,
  • Dubala Romeo(nu stim ce clasa),
  • Panzariu Bianca a X-a D,
  • Andrici Codrut Ionut, a X-a F,
  • Negura Olivia a XI-a F,
  • Hrisca Sabin a XI-a F,
  • Adascalitei Andreea a XI-a F,
  • Estera Balan a X-a D