În Colegiul Naţional „A. T. Laurian” Botoşani s-au desfășurat în ultimii ani, 12 proiecte cu finanțare europeană în cadrul programului Erasmus. În implementarea acestor proiecte s-au implicat sute de elevi și 40 de profesori ai școlii.
TITLU
OBIECTIVE
PARTENERI
„Programare web in ATL„
Erasmus+ VET, nr.ref. 2023-1-RO01-KA121-VET-000116933
Obectiv 1 : Cresterea aplicabilitatii competentelor de programare ale elevilor prin participarea la proiecte Erasmus+, formare profesionala – VET, in domeniul IT, pana in 2027.
Obectiv 2 : Extinderea ofertei curriculare la specializarea matematica-informatica prin introducerea disciplinelor de programare web la clasele X-XII, ca urmare a participarii la stagiile de formare Erasmus+.
Obiectiv 3 : Dezvoltarea dimensiunii europene a educatiei din liceul nostru, prin cresterea cu minim 10 % pe an a numarului de elevi implicati in programe si proiecte educationale europene, pana in 2027
Parteneri: Euromind, Sevilia, Spania
Descriere
Proiectul Erasmus+ VET, nr.ref. 2023-1-RO01-KA121-VET-000116933 este un proiect destinat mobilităților elevilor în domeniul formării profesionale și este finanţat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus+.
În primăvara anului 2024, 15 elevi de clasa a X-a, profil real, specializarea matematică-informatică vor participa la un stagiu de formare de 2 săptămâni în domeniul programării web, în Sevilia, Spania.
Calendarul de activități pentru participanții la stagiu:
- Informarea elevilor privind concursul de selecție:octombrie-noiembrie 2023;
- Selecția elevilor participanți la stagiu și a profesorilor însoțitori:20-24 noiembrie 2023;
- Pregătirea pedagogică și profesională, lingvistică și culturală, care însumează 35 de ore: 6 ore pedagogia stagiului, 15 ore pregătire profesională, 10 ore pregătire lingvistică, 4 ore pregătire culturală: februarie-martie 2024;
- Participarea la stagiul de formare: mai 2024;
- Participarea la ateliere de lucru cu elevi ai școlii și la activități de diseminare: iunie 2024.
« Dispositifs inclusifs de coopération » (Inclusive cooperation systems), DISCO+, nr. 2023-1-FR01-KA220-SCH-000158210 |
Proiectul își propune să încurajeze reflecția comună între profesori, tutori și viitori profesori pe tema incluziunii, bazându-se pe contribuțiile activităților de creație și de experimentare, urmând să fie pregătiţi inițial formatori de profesori în procesul de creare a modulului, apoi profesori sau viitori profesori.
- Université de Bretagne Occidentale, Franţa, coordonator european
- Colegiul Naţional „A. T. Laurian” Botoşani, România, instituţie parteneră
- Alţi parteneri: instituţii educaţionale din Franţa, Italia, Lituania, Spania şi Ungaria.
Proiectul Kariyerini Planla (PLAN YOUR CAREER), nr. ref. 2021-2-TR01-KA152-YOU-000P40209
Asociaţia de Tineret 2010 EUROPA din Botoşani implementează proiectul Kariyerini Planla (PLAN YOUR CAREER), nr. ref. 2021-2-TR01-KA152-YOU-000040209, Programul Erasmus+, Acţiunea cheie 1, Mobilităţi, Tineret, coordonat de Arslan Youth and Sports Club, din Çankırı, Turcia.
Mobilitatea – dati click aici
Obiectivul general al proiectului constă în abordarea problemei tinerilor care părăsesc sportul la o vârstă fragedă de teamă că nu îşi pot crea o carieră, în a-i determina să nu renunţe la sport şi în a le explica faptul că sportul şi cariera pot fi combinate cu succes.
În perioada 01.10.2022-10.10.2022, s-a desfăşurat o mobilitate transnaţională la care au participat tineri, lideri de grup şi facilitatori din Bosnia şi Herţegovina, Lituania, România, Turcia şi Ucraina.
Limba Franceză – o şansă! Consorţiu judeţean pentru adaptarea strategiilor de predare/învăţare/evaluare a Limbii Franceze la Europa actuală (SOS-Le Français!)
- ERASMUS+, Acţiunea cheie 1, Mobilităţi, Educaţie şcolară
- Nr. ref.: 2019-1-RO01-KA101-061580
- Perioada de derulare : 01.09.2019-31.09.2022
- Persoană de contact Colegiul Naţional « A. T. Laurian » Botoşani: Prof. Mangîr Gabriela
Dezvoltarea competențelor de predare/învățare/evaluare a limbii franceze profesorilor din învățământul preuniversitar în vederea creşterii interesului elevilor pentru învăţarea limbii franceze.
Casa Corpului Didactic Botoşani – coordonator de consorţiu, organizaţie de trimitere
Colegiul Naţional „A. T. Laurian” Botoşani – membru în consorţiu
- ERASMUS+, Acţiunea cheie 1, Mobilităţi, Educaţie şcolară, Acreditare
- Nr. ref: 2021-1-RO01-KA120-SCH-000046448
- Perioada de derulare : 01.02.2022-31.12.2027
- Persoană de contact: Prof.Dr. Rodica Mighiu
- ERASMUS+, Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH), Acreditare
- Nr. ref: 2022-1-RO01-KA121-SCH-000061732
- Acreditarea: 2021-1-RO01-KA120-SCH-000046448
- Perioada de derulare : 01.06.2022-31.08.2023
- Buget aprobat: 34,150.00 Euro
- Persoană de contact: Prof.Dr. Rodica Mighiu
-
- Mobilitate de grup-elevi, Salou, Spania, 15-19.05.2023
- Mobilitate de grup-elevi, Nisa, Franta, 22-26.05.20237
- Curs „Time to Become a 21st Century Teacher”, Istanbul, 02-06.04.2023
- Curs „Going Digital in an Innovative Classroom”, Praga, 01-05.05.2023
- Curs „Innovative Approaches to Teaching”, Praga,15-19.05.2023
- Stagiu de observare, Nisa, 22-26.05.2023
- Curs „Enseigner avec la chanson en FLE”, La Rochelle, 12-16.07.2023
- Diploma CNATL-Conferinta valorizare 2023ERASMUS+, Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH), Acreditare
La Conferinţa naţională „Învață și dă mai departe!ˮ, organizată de ANPCDEFP, în data de 10.11.2023, Colegiul Naţional „A. T. Laurian” din Botoşani a fost premiat pentru contribuţia adusă la transformarea prin învăţare a oamenilor şi a comunităţilor.
Felicitări, tuturor participanţilor din cadrul proiectului de Acreditare, Erasmus+, Educaţie şcolară, Nr. ref: 2022-1-RO01-KA121-SCH-000061732 !
- Nr. ref: 2023-1-RO01-KA121-SCH-000125397
- Acreditarea: 2021-1-RO01-KA120-SCH-000046448
- Perioada de derulare : 01.06.2023-31.08.2024
- Buget aprobat: 32,133.00 Euro
- Persoană de contact: Prof.Dr. Rodica Mighiu
Rezultate:
1. Curs_Outdoor education_Larnaca_26.02.-01.03.2024
2. Curs_Creativity and interculturality_Paphos_8-12.04.2024
3. Stagiu de observare_Paris_13-17.05.2024
4. Mobilitate de grup-elevi_Bulgaria_15-19.04.2024
5. Mobilitate de grup-elevi_Franta_13-17.05.2024
Obiectiv 1: 36 cadre didactice, participante la cursuri de formare Erasmus+, să abordeze la clasă metode inovative de predare-învăţare-evaluare, să se adapteze la noul context de învăţare, până în 2026.
Obiectiv 2: 15 participanţi la stagii de observare (personal didactic, conducere, didactic auxiliar) să-şi dezvolte competenţe profesionale, de transfer de bune practici în management educaţional, până în 2026.
Obiectiv 3: 45 de elevi din clasele de liceu, profil real şi umanist, să-şi îmbunătaţească competenţele sociale şi civice, de a învăţa să înveţe, spiritul de iniţiativă şi antreprenoriat, până în 2026.
Obiectiv 4: 36 participanţi la cursurile de formare,15 participanţi la stagiile de observare şi 45 de elevi participanţi la mobilităţi să-şi dezvolte competenţele lingvistice şi interculturale, până în 2026.
Colegiul Naţional „A. T. Laurian” Botoşani – aplicant, beneficiar
Adaptarea competențelor şi cunoştințelor de specialitate ale profesorilor de informatică la robotică şi tehnologii web moderne” (Tech-Roboweb)
2019-2021
- Nr. ref. 2019-1-RO01-KA102-062780
- Coordonator Inspector Școlar profesor Liliana Chira
- Responsabil A.T.Laurian profesor Cerasela-Daniela Cardaș
Extinderea competențelor şi cunoştințelor profesionale pentru 16 profesori de informatică și TIC din județul Botoșani în domeniile Web şi Robotică, pentru a putea integra la clasă strategii didactice de predare/ învățare/ evaluare asociate formării.
Școli din consorțiu :
- Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoşani
- Liceul „Regina Maria” Dorohoi
- Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoşani
- Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Botoşani
Developing a sustainable European model for the integration of Programming in the teaching of Mathematics (ProgMath)
2018-2021
Nr. ref. 2018-1-SE01-KA201-039163
Coordonator profesor Cerasela-Daniela Cardaș
Dezvoltarea unui model european sustenabil pentru integrarea programării în predarea matematicii și influențarea educației profesorilor prin diseminarea în cadrul instituțiilor de învățământ superior pentru formarea cadrelor didactice.
- Suedia coordonator- Vasteras Kommun
- Finlanda, Vasa övningsskola Vasa
- Franța, Lycee Saint Exupery Blagnac
- Marea Britanie, UCL Academy London
Activate Critical and Creative Thinking- Read to Lead
2018-2020
Nr.ref. 2018-1-BG01-KA229-047843_3
Coordonator profesor Alina Diana Rusu
Proiectul este organizar în jurul a 6 teme care se combină pentru a crea noi perspective. Temele sunt Moștenirea națională, învățarea, democrația, antreprenoriatul, calitatea vieții și schimbarea globală. Proiectul țintește să creeze un beneficiu social real prin redefinirea cititului. Elevii își vor dezvolta o introspecție mai precisă asupra ideilor ce conturează societatea.
- Bulgaria – Profilirana Angliiska Gimnazia Geo Milev
- Germania– Max-Weber-Schule Giessen
- Italia– Liceo Scientifico „Leonardo Da Vinci”
- Franța– Lycée Polyvalent Gabriel Touchard George Washington
- Portugalia– Agrupamento De Escolas D. Sancho I
Sharing the world: disability and displacement
2017-2019
Nr.ref. 2017-1-FR-01-KA219-037504_5
Coordonator profesor Ana Gabriela Tanasă
Proiectul isi propune sa încurajeze incluziunea socială a elevilor defavorizați (elevi cu dizabilități, elevi din casele de copii, elevi cu probleme de învățare, copiii refugiați sau abandonați de familiile lor etc.). Obiectivul nostru principal este de a consolida empatia și de a crea o schimbare de perspectivă și de respectare a drepturilor omului în cazul categoriilor mai sus menționate.
- Portugalia– Agrupamento de Escolas de Arrifana, Santa Maria da Feira
- Letonia– Daugavpils Krievu vidusskola-licejs, Duagavpils
- Turcia– Silifke Anadolu Lisesi, Silifke
- Franța– Ogec STE Croix ST Euverte, Orleans
- Slovacia– Hotelova Akademia, Hlinska 31, 010 01 Zilina
- Slovenia– Osnovna sola Litija, Litija
A collaborative European inquiry into Technology Enhanced Mathematical Pedagogy (TEMP)
2015-2017
Nr.ref. 2015-1-SE01-KA201-012339
Coordonator profesor Cerasela Daniela Cardaș
Proiectul urmărește consolidarea integrării TIC în procesul de învățare a matematicii, predare și formare a tineretului la diferite niveluri. Profesorii de matematică din cele 3 țări partenere ( Suedia, România și Marea Britanie) vor împărtăși din experiența didactică , vor explora modurile în care tehnologia digitală poate fi utilzată la orele de curs și adaptată la nevoile individuale ale elevilor.
- Suedia coordonator- Vasteras Kommun
- Marea Britanie, UCL Academy London
Acquisition of professional web programming skills for an earlier integration in the labor market
2015-2016
Nr.ref. 2015-1-RO01-A102-014297
Coordonator profesor Cerasela Daniela Cardaș
Scopul acestui proiect este extinderea formării de specialitate în domeniul IT prin învățarea limbajului de programare web PHP . 24 de elevi din clasele X-XI de matematică- informatică ai Colegiului participă la un stagiu de formare profesională PHP în perioada 7-25 martie 2016, în Karlsruhe, Germania
- Germania, firma Alfatraining, Karlsruhe
Math teachers’ adventure of ICT integration
2015-2017
Nr.ref. 2015-1-tr01-KA201-021561
Responsabili profesori Magda Mihaela Bucătaru, Daniel Marius Bucătaru
Obiectivul principal al proiectului este de a oferi profesorilor de matematică dezvoltarea profesională necesară pentru integrarea TIC în procesele de predare învățare. Pentru a realiza acest lucru, au fost proiectate trei rezultate – produse intelectuale: deschiderea unui curs online (OOC), realizarea de resurse educaționale deschise (OER), și dezvoltarea unei comunități profesionale online (OTC).
- Turcia, Universitatea Hacettepe, Ankara
- România, Asociația Institutul GeoGebra Botoșani
CURSURI DE FORMARE CONTINUĂ COMENIUS
2012-2013
- Profesor Corneliu Doru Picealcă – Mobilităţi de formare continuă Comenius, LLP, 12-1374-CG-TR, CZ-2012-092-008, “EU-magic effective use of modern techonology and games in classrooms, 03/07/2012-09/07/2012
- Profesor Magda Mihaiela Bucătaru -Mobilităţi de formare continuă Comenius, LLP, 298-CG-TR, CZ-2012-092-008, “Efectiv use of modern technology and games in classrooms”, 03/07/2012-09/07/2012
2011-2012
- Profesor Ana-Gabriela Tanasă- Mobilităţi de formare continuă Comenius, LLP, 11-1110-CG-SE
- Profesor Ionela Florentina Iacob- Focus on Scotland: 2 week course for European teachers of English at secondary level, LLP, Comenius – formare continuă pentru profesori şi factori implicaţi în educaţie, International Study Programmes, Marea Britanie, 14-26.08.2011, LLP
2000-2001
- Profesori Rodica Mighiu, Mihaela Codruța Cîmpan- Cursul « Français général – niveau avancé » – curs de formare continuă pentru profesorii de limbi străine, Comenius 2.2.C, programul Socrates, 02-27 iulie 2001, IFALPES, Annecy, Franţa
- Profesor Ovidiu Aniculăese- Curs de formare continuă pentru profesorii de limbi străine, Comenius 2.2.C, programul Socrates, 2001, UK
PROIECTE COMENIUS BILATERALE ȘI MULTILATERALE
TITLU
OBIECTIVE
PARTENERI
Implementarea activismului european prin carieră și multilingvism
- 2013-2015
- Nr.ref. 2013-PBL-12-BT-RO-TR
- Coordonator profesor Ana Gabriela Tanasă
Facilitarea schimbului de metode, strategii și soluții între cele două școli partenere cu scopul unei intervenții comunitare și unitare privind integrarea socială și formarea profesională a elevilor.
Turcia– Hacibektas Anadolu Lisesi, Nevsehir
Play our anthems, share our traditions
- 2013-2015
- Nr.ref. 2013-PM-922-BT-TR
- Coordonator profesor Carmen Dulgheru
Identificarea faptelor istorice prin intermediul muzicii imnurilor, învățarea unor lucruri noi despre trecutul și istoria națiunilor implicate în proiect, dar și despre istoria Europei în general, respect pentru valorile naționale, cum ar fi imnurile naționale, istoria, instrumente tradiționale, alte valori autentice, reactualizarea activității muzicienilor, scriitorilor și compozitorilor. website
- Turcia– Tasucu Anadolu Lisesi – Tasucu
- Irlanda de Nord- South Eastern Regional College, Downpatrick Campus, Downpatrick
- Grecia-GENIKO LYCEIO THERMOY – THERMO
- Italia– Tortoli
- Polonia-Gimnazjum im. Edmunda Bojanowskiego – Lubsko
- Bulgaria-SOU “Hristo Botev” Kocherinovo
Connaisons nos pays, connaisons notre Europe!
- 2007-2009
- Nr.ref. 07-PBL-20-BT-SK
- Coordonator profesor doctor Rodica Mighiu
- Slovacia- Gymnazium Ivana Bellu, Handlova
PERIOADA | TITLU | PROFESORI | DESCRIERE |
octombrie 2023-septembrie 2026 | DISCO+ | Rodica Mighiu | Proiectul abordează noțiunea de incluziune, egalitatea de gen și dezvoltarea gândirii critice în rândul elevilor. Instituţii partenere din: Franţa, Italia, Lituania, România, Spania, Ungaria |
octombrie 2023-iunie 2024
|
La musique qui nous connecte | Rodica Mighiu | Acest proiect permite elevilor să lucreze în colaborare, în limba franceză, despre muzică.Şcoli partenere din: Grecia, România |
octombrie 2023-mai 2024 | Un regard sur notre culture | Alina Diana RusuRodica MighiuDaria IchimCarmen Afrodita GiocaşTalida-Elena GrunzacLiliana TomiţăElena Alecsa | Acest proiect permite elevilor să lucreze în limba franceză într-un mod colaborativ și interdisciplinar. Elevii vor lucra pe teme privind istoria fiecărei țări, identitatea culturală, tradiții și obiceiuri.Şcoli partenere din: Portugalia, România, Italia, Spania. |
ianuarie – august 2023 | ATL-PLUS | Rodica MighiuMihaela-Liliana PrăjinariuAlina-Diana RusuCarmen Afrodita GiocaşCerasela Daniela CardaşConstantin GiosuGabriela MangîrGrădinaru AncaIonela Florentina IacobIuliana GuriţăMaria-Magdalena DediuMihaela PricopeRoxana AsanduluiViorica Cernescu | Acest proiect permite o mai bună comunicare între participanţi precum şi vizibilitatea rezultatelor participării la mobilităţile din cadrul Proiectului de Acreditare, programul Erasmus+, Mobilităţi în domeniul Educaţiei Şcolare – Cod Acţiune: KA121 SCH, nr.ref.: 2022-1-RO01-KA121-SCH-000061732. |
2022-2023 | Ȋmpreună, prin FormAcces |
Rodica Mighiu Mihaela-Liliana Prăjinariu Elena Alecsa
|
Proiectul eTwinning Împreună prin FormAcces îşi propune crearea unei reţele parteneriale între unităţile de învăţământ din judeţul Botoşani care participă la implementarea proiectului POCU FormAcces, al cărui beneficiar este Asociaţia „Societatea Naţională Spiru Haret Pentru Educaţie, Ştiinţă Şi Cultură”, partener fiind Inspectoratul Şcolar Județean Botoșani. |
noiembrie 2022-mai 2023 | L’Europe, c’est nous! |
Rodica Mighiu Alina-Diana Rusu Iuliana Guriţă |
Acest proiect permite elevilor să lucreze în limba franceză într-un mod colaborativ și interdisciplinar. Aplicațiile digitale sunt folosite pentru a publica produsele finale ale elevilor. Se va realiza un album ilustrat reprezentativ. |
2021- 2022 | BIEN DANS NOS BASKETS |
Rodica Mighiu Mihaela-Liliana Prăjinariu
|
Scopul acestui proiect este de a-i învăța pe elevi să se informeze în mod independent, să analizeze informațiile în mod critic, să folosească corect rețelele sociale și să decripteze știrile false. |
2021- 2022 | Sport e territorio – Sport et territoire |
Rodica Mighiu Elena Alecsa Marinela Acsinte Cristina Rîznic
|
Proiectul utilizează mai multe discipline din domeniul științelor umane și tehnologiei: limba maternă și limbi străine, istorie, geografie, artă, tehnologie și educație civică. |
2021-2022 | Ma ville |
Rodica Mighiu Teodora Ursulică Lavinia Ghineţ
|
Acest proiect permite elevilor să lucreze în limba franceză în mod colaborativ şi interdisciplinar, fiind prevăzută pregătirea în vederea dezvoltării unui viitor proiect Erasmus+. |
2018-2019 2019-2020 |
Sustainable Poetry |
Rodica Mighiu Elena Alecsa |
Scopul proiectului este de a consolida învățarea pentru dezvoltarea durabilă și de a ajuta elevii să ia parte activă în societate. |
2019-2020 |
A picture is worth more… |
Rodica Mighiu Elena Alecsa |
Scopul proiectului este de a construi o poveste din imagini, care să facă parte din cultura ţării şi care să fie împărtăşită partenerilor. |
2018 – 2019 | Let’s fiind the most remarkable person of your country | Onofrei Tana | Identificarea și promovarea personalităților românești în rândul statelor partenere. |
2018-2019 | Projet FLE faire la connaissance |
Rodica Mighiu
|
Școli partenere din Austria, Portugalia, România |
2018-2019 | Comment fêtez-vous la Francophonie ? |
Rodica Mighiu Elena Alecsa Niculina Coromă |
Școli partenere din Spania, Italia, România |
2015-2016 | Liberté, Egalité, Fraternité |
Rodica Mighiu Gabriela Tanasă Carmen- Afrodita Giocaş |
Parteneri din Italia, Tunisia și Cipru |
2014-2015 | La communication interculturelle | Rodica Mighiu | Parteneri din Finlanda, Grecia, Slovacia, Italia, Norvegia |
2014-2015 | La pomme en Normandie et en Moldavie |
Rodica Mighiu Carmen- Afrodita Giocaş |
Partener Lycée Malherbe, Franța |
- Gazeta europeană a limbilor, buletinul electronic informativ al Centrului European de Limbi Moderne (CELM), prezintă informaţii din cadrul acestuia (evenimente, proiecte, resurse), din alte sectoare relevante ale Consiliului Europei și ale partenerilor săi. În acelaşi timp, sunt prezentate evoluțiile la nivel național în domeniul limbilor moderne, în statele membre și nu numai….. vezi articol
- Recomandarea Consiliului Europei pe tema importanței educației plurilingve pentru cultura democrației …articol ( anexa 1, anexa 2, anexa 3)
- Ziua Europeană a Limbilor – 2022 Centrul European de Limbi Moderne de la Graz: ecml.at
- Centrul de Documentare şi Diseminare a proiectelor Consiliului Europei – Colegiul Naţional „A. T. Laurian” Botoşani
- Punct Naţional de Contact CELM / ZEL – Dr. Rodica Mighiu:
- Ziua Europeană a Limbilor: https://edl.ecml.at/Home/tabid/1455/language/ro-RO/Default.aspx
- Ziua Europeană a Limbilor -2022: https://laurian.ro/proiecte-2/proiecte-europene/diseminari-ecml/ziua-europeana-a-limbilor-2022
- Recomandarea Comitetului Miniștrilor al COE privind importanța educației plurilingve și interculturale pentru cultura democrației
- Ziua Europeană a Limbilor – 2023
- European Day of Languages 2023: a Day to highlight Europe’s linguistic and cultural diversity