Proiectul ERASMUS+: ”Activate Critical And Creative Thinking – Read To Lead”

 Proiect de parteneriat strategic în domeniul școlar în cadrul programului ERASMUS+

”ACTIVATE CRITICAL AND CREATIVE THINKING – READ TO LEAD”

DESCRIEREA PROIECTULUI
PARTENERI: PORTUGALIA, GERMANIA, FRANTA, ITALIA, BULGARIA
PERIOADA DE IMPLEMENTARE: 2018-2020
TEME:

  • Patrimoniul cultural național
  • Democrație
  • Învățarea
  • Antreprenoriat
  • Calitatea vieții
  • Schimbarea globală

Proiectul este organizat în jurul a șase teme, care se combină pentru a crea noi perspective. Temele sunt patrimoniul național, democrația, învățarea, întreprinderea, calitatea vieții și schimbarea globală. Dar înțelegem, de asemenea, că citirea în sine nu este suficientă. Inițiem un proiect practic care urmărește să aducă un beneficiu social real prin reproiectarea lecturii. Reunim parteneri dintr-o gamă largă de medii pentru a fertiliza ideile și experiența. Lucrând în proiect, elevii noștri vor dezvolta o perspectivă mai clară asupra felului în care ideile modelează societatea. Pentru proiect, procesul este la fel de important ca și produsul final.Acest proiect examinează modul în care lectura, scrierea și acționarea se conectează cu potențialul creativ al tinerilor. În consecință, ea are o gamă largă, analizând interacțiunea dintre instituții (de exemplu, între școli și biblioteci), concepte (de exemplu, între creativitate și lectură) și alți factori (de exemplu, atitudinea tinerilor) în profunzime. Lectura trebuie să fie provocatoare și interesantă, și să ridice întrebări pentru cei implicați să răspundă pentru ei înșiși. Sperăm că va fi de interes pentru bibliotecari, școli și profesori, factori de decizie politică, autorități locale și servicii de bibliotecă școlară, printre altele.           

Limba de comunicare: limba engleză.           
Aptitudini: integritate, comunicare, curtoazie, responsabilitate, abilități sociale, atitudine pozitivă, profesionalism, flexibilitate, lucrul în echipă și colaborare, învățarea și etica muncii.

Scopuri si obiective Scopul principal este să creeze un  cadru într-o abordare structurată la nivel de proiect care se va traduce în final în activități care vizează dezvoltarea competențelor elevilor pentru a obține următoarele rezultate dorite pentru fiecare în parte: • o persoană încrezătoare, care are un puternic simț al corectitudinii, este adaptabilă și rezistentă, se cunoaște pe sine, are discernământ în judecată, gândește independent și critic și comunică eficient. • un cursant autodidact care pune întrebări, reflectă, perseverează și își asumă responsabilitatea pentru propria învățare. • un contribuitor activ care este capabil să lucreze în mod eficient în echipă, este inovator, are inițiativă, are riscuri calculate și se străduiește să exceleze. • un cetățean în cauză, care își are rădăcinile în țară și în UE, are un sentiment puternic de responsabilitate civică, este informat despre țara lui, despre UE și lume, și are un rol activ în îmbunătățirea vieții altora din jurul lui.

METODE

  • Înțelegerea textului scris·
  • Scriere creativă
  • Cercetarea·
  • Discuţia
  • Dezbaterea
  • Teatrul             
  • Teatrul – vehiculul principal

Teatrul – pedagogie productivă și eficientă, care nu numai că va dezvolta abilitățile lingvistice ale elevilor, dar le va dezvolta totodată și fizic și estetic, le va oferi diferite mijloace de lucru creativ pe cont propriu și în echipă pentru a-și exprima ideile în forme bogate, inclusiv utilizarea fizică a acestor competențele social-emoționale și, totodată, dezvoltarea identității lor personale, culturale și sociale. Dramaturgia are multe de oferit pentru dezvoltarea abilităților multi-literare – cu consolidarea încrederii, cunoașterea de sine și a altora. Principiile antrenării elevilor în mod activ mereu sunt: oferirea unui spațiu sigur pentru pentru a  experimenta și a se exprima folosind limbajul, sunetele și muzica; structurarea mediului pentru a înlesni conștientizarea socială și a dezvolta abilități de gestionare a relațiilor, în timp ce se lucrează în echipe. Conținutul teatrului poate avea, de asemenea, o valoare personală pentru elevi, deoarece aceștia se ocupă de problemele lor personale în mod repetat, prin personajele fictive care au populat lumea imaginară la fel ca și cum ar experimenta diferite identități, acțiuni sociale și răspunsuri în lumea virtuală. 

SURSE DE EXPLORAT ȘI ACTIVITĂȚI:

  • mituri și legende locale – efectuare de cercetări, citire, scrierea un scenariu scurt și jucarea/montarea filmului.
  • povestirile și perspectivele din istoria noastră locală, poveștile călătorilor (cum ne văd ceilalți),pot sta la baza exploatărilor dramatice ale elevilor, din care pot deduce înțelesuri personale, contextuale și universale, conexiuni semnificative care le localizează atât din punct de vedere social cât și cultural, în raport cu restul lumii.
  • folclorul național – cântece și basme – colectare, sortare după principiul valorilor tradiționale, punerea în scenă a unui basm sau două, sau un scurt videoclip.·
  • Autori naționali celebri – alegerea unui extras care să ilustreze cel mai bine conceptele naționale, traducerea, dacă este necesară, scrierea unei piese de 5 ‘, să o joace și să o filmeze.·
  • Simboluri nationale –imnul – cercetări despre procesul creativ, analizarea simbolurilor din el și trimiteri specifice, traduceri pentru a le prezenta partenerilor; monumente istorice – se fac cercetări, se citește despre importanța lor istorică, se fac prezentări;
  • Figuri istorice / eroi – biografii, realizarea unei prezentări, organizarea unei dezbateri asupra unei probleme controversate, să scrie un scenariu scurt de-a lungul vieții și idealurilor unei figuri istorice, să o joace pe scenă.·
  • Evenimente istorice cheie – să facă cercetare, să facă o prezentare, să aleagă una pentru a scrie o scurtă piesă, punerea în scenă, filmarea.·
  • Autorii moderni – fac cercetare, aleg un extras, identifică mesajul, deduc valori, organizează o dezbatere cu privire la o problemă importantă identificată, se traduce dacă este necesar, dramatizează.·
  • Cântece moderne – colectează, organizează de-a lungul mesajului, aleg unul pentru a face un clip, filmează.            
  • Activități suplimentare – vizite la bibliotecile locale și întâlniri, vizite la muzee și teatru, discuții, dezbateri, mese rotunde. Evenimente  școlare cu spectacole publice pentru elevi, părinți și comunitate, mass-media invitate.           
Mobilități – schimb de eleviFiecare activitate se va încheia într-o mobilitate în care elevii își vor prezenta rezultatele și se vor perfecționa.Vor fi 5 activități cu deplasare în echipe de 3-5 elevi și 2 profesori însoțitori în Bulgaria (coordonator), Franța, Germania, Italia și Portugalia.Primul schimb va avea loc în luna octombrie.La mobilitatea finală, vor veni cu o scurtă piesă proprie, în care vor aplica principiile și mesajele principale ale muncii lor comune.

Din proiect fac parte

  • peste 90 de elevi din scoala, cu varste intre 14-19 ani
  • 12 profesori si personal auxiliar
  • Coordonator : Rusu Alina Diana