„Şcoala de Vară Teatrală” din perioada 25 iulie 2022 –7 august 2022, s-a dorit în primul rând, o modalitate de a oferi copiilor o alternativă atractivă pentru petrecerea unei perioade din vacanţa de vară. Acesta este impactul pe termen scurt şi imediat. Colateral, acest proiect prevede şi impact pe termen lung: copiii învaţă să proiecteze și să programeze componentele unui robot. Odată ce şi-au însuşit abilitatea de a construi o componentă dintr-un robot, pot crea singuri noi componente. Mai mult chiar, abilitatea de auto-organizare se transferă şi asupra altor tipuri de activităţi, de învăţare efectivă, de efectuare a unor sarcini practice, de lucru în echipă etc.
Prin cunoașterea și structurarea personalităților fiecărui copil din echipă se dezvoltă abilități de comunicare și de concentrare, eliberarea de inhibiții, dezvoltarea gradului de imaginație, toate acestea cu ajutorul mijloacelor pe care le pune la dispoziție teatrul.
Prin joc se poate găsii, pentru copii, modalitatea cea mai ușoară și mai plăcută de a-i face pe să se descopere și să fie cât mai conștienți de ei înșiși și de calitățile lor.
Prin acest proiect, am propus activităţi care să-i ţină aproape de şcoală, să le ofere o alternativă valoroasă în petrecerea plăcută şi instructivă a vacanţei, nu doar pe parcursul timpului petrecut în cadrul proiectului ci, mai ales, pentru cel petrecut mai apoi acasă, cu grupul de prieteni, colegi, vecini, rude sau chiar individual.
Esenţa proiectului este în deosebi socializarea, valorizarea cunoștințelor și nu în ultimul rând aplicarea activităților prin respectarea regulilor de grup.
Elevii învaţă astfel să se descopere, să comunice, să se organizeze, să respecte reguli, să avanseze propuneri, să aibă încredere în sine şi, mai ales, să se bucure. Experienţele de grup încheagă prietenii, dărâmă barierele prejudecăţilor, dau naştere la solidarităţi şi adaptări la situaţii sociale în miniatură.